Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven achten IT-kwaliteitszorg te duur en te traag

Het voorkomen van fouten in digitale producten en diensten wordt een steeds groter probleem. Innovatie van de producten stelt de testers doorlopend voor vernieuwde uitdagingen. Het adresseren van die problemen kost bedrijven meer tijd en geld dan ze er voor over hebben.
abstract
© CC0 (pixabay)
CC0 (pixabay)

In 2019 hanteert naar verwachting meer dan de helft van de bedrijven en instellingen in Nederland een ‘digital-leading’ of zelfs ‘digital-only’ strategie. Het aantal bedrijven met een ‘digital-only’-aanpak zal de komende 2 jaar verdrievoudigen. Parallel aan die toenemende inzet op digitaal dreigen diezelfde bedrijven hun greep te verliezen op de kwaliteit van digitale producten en diensten. Een meerderheid (52%) van de zakelijke beslissers in Nederland vindt dat kwaliteitszorg voor digitale producten en diensten goedkoper en sneller moet. 38% van de managers noemt de huidige IT-kwaliteitszorg zelfs 'bedrijfseconomisch onhoudbaar'. Dat stelt IT-dienstverlener Sogeti vast op basis van een door Pb7 Research uitgevoerde rondvraag onder 210 beslissers bij bedrijven met 200 of medewerkers.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in