Overslaan en naar de inhoud gaan

Column: Mobile First

Daar waar in het begin van deze eeuw een mobiele telefoon nog een verlengstuk was van de vaste aansluiting thuis of op kantoor, is het apparaatje inmiddels omgevormd tot een alleskunner; van het doorvoeren van financiële transacties tot informatiedrager van ons sociale leven. En als het regent kijken we niet meer omhoog, maar omlaag om te weten wanneer de bui voorbij is.
Smartphone
© CC0
CC0

De overheid heeft het mobieltje als loket voor dienstverlening ook in het vizier met als goede voorbeelden het digitaal afhandelen van de aangifte inkomstenbelasting en Amber Alert. Prima initiatieven met als inzet ‘de burger/klant centraal’ op basis van een goed werkende gemeenschappelijke digitale ­infrastructuur.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in