Overslaan en naar de inhoud gaan

Emark geeft afgestudeerde marketing-IT'er baangarantie

Vandaag wordt de Emark Academy gelanceerd, een initiatief van digitaal marketingtechnologiebureau Emark. Afgestudeerde marketingstudenten met affiniteit voor technologie en IT-studenten die ‘iets’ met marketing hebben kunnen via het initiatief direct een baan krijgen en werken voor merken als G-Star, Philips, NBIC, TomTom en Suitsupply. In de tussentijd worden deze young professionals intern verder opgeleid tot onder meer Solutions Architect.
online marketing
© CC0 Public Domain
CC0 Public Domain

Aanleiding voor het lanceren van de Emark Academy is de alsmaar stijgende behoefte aan talent met passie voor digitale technologie. “De groeiende economie heeft ervoor gezorgd dat het aanbod van zulke banen steeds groter wordt. Om ons als bedrijf te onderscheiden van andere werkgevers hebben wij de Academy opgericht. We hopen hierdoor sneller young professionals aan te spreken die de behoefte hebben om direct werkervaring op te doen, maar zich in de tussentijd ook verder willen ontwikkelen”, licht Irma Korver van Emark toe.

Op de Emark Academy leren pas afgestudeerden in een jaar tijd volgens haar alle ins en outs op het gebied van marketingtechnologie. “Wij bieden hen ook de mogelijkheid om certificaten te behalen van toonaangevende marketing automation platforms. Ook faciliteren we masterclasses van diverse bekende merken”, aldus Korver.

Digitale technologie-nerds hard nodig

Emark groeit naar eigen zeggen hard, ook internationaal. “De groei gaat nog harder dan verwacht. Zoals het er nu naar uitziet hebben we binnen vijf jaar meer dan 500 medewerkers”, aldus Korver. Het vinden van de juiste kandidaten is geen gemakkelijke zoektocht. “Om onze opdrachtgevers te ondersteunen in hun transformatie naar een digitale business omgeving, hebben we gemotiveerde mensen nodig met een visie. Een visie op het digitale ecosysteem en leiderschapsvaardigheden die eigen zijn aan het digitale tijdperk. Door het lanceren van de Emark Academy hopen wij sneller deze gepassioneerde digitale technologie ‘nerds’ in ons team te verwelkomen”, aldus Jochem Zwetsloot, Operation Director van Emark.

Emark is opgericht in 2000 en werkt voor meer dan 400 klanten.  Het hoofdkantoor staat in Haarlem, maar er staan ook kantoren van het bedrijf in Londen en Barcelona. Het marketingtechnologiebureau is op zoek naar pas afgestudeerden op HBO- en WO-niveau tot 25 jaar. “Kandidaten moeten leergierig en pro-actief zijn, bezitten over een groot analytisch vermogen en affiniteit hebben met CRM-systemen en webanalytics”, licht Korver toe.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in