Overslaan en naar de inhoud gaan

Gemeenten kunnen nieuwe ICT-standaarden aanmelden

Forum Standaardisatie heeft organisaties waaronder gemeenten uitgenodigd om nieuwe open ICT-standaarden of nieuwe versies ervan aan te melden. Ook is het mogelijk om een verwijderingsverzoek van een standaard door te geven.
monitor wereld
© Pixabay CC0
Pixabay CC0

Aanmelden kan nog tot en met vrijdag 28 april 2017, zo meldt Forum Standaardisatie op zijn website. De huidige open standaarden zijn opgenomen ‘pas toe of leg uit’-lijst van het Forum Standaardisatie. ‘Open ICT-standaarden ondersteunen gegevensuitwisseling tussen ICT-systemen en verbeteren de digitale communicatie tussen overheden onderling en tussen overheid, bedrijven en burgers. Om het gebruik van ICT-standaarden te bevorderen is het voor overheden verplicht om bij aanschaf van ICT-producten en diensten te kiezen voor open standaarden.’ Het Nationaal Beraad Digitale Overheid gaat zich na november 2017 uitspreken over welke standaarden wel en niet worden opgenomen. Voorafgaand worden deze door het beraad getoetst.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in