Overslaan en naar de inhoud gaan

Google ontwikkelt 'pay per gaze'

De nieuwe methode 'Pay per gaze' registreert waar iemand naar kijkt in het dagelijks leven of bij het bekijken van een computerscherm. Het is een van de toepassingen die goed met Google Glass is uit te voeren. Google heeft onlangs een patent gekregen op het idee, ontdekte Phys.org. Het bedrijf diende de aanvraag overigens al ruim twee jaar geleden in, ver voor Google Glass werd geïntroduceerd.
Digitaal - oog
© Shutterstock
Shutterstock

Volgens de patentaanvraag hoeft de Pay per gaze niet beperkt te worden tot online-advertenties, maar biedt het veel mogelijkheden voor uitbreiding naar conventionele vormen van adverteren zoals billboards, tijdschriften, kranten en andere media-uitingen. De Pay per gaze-technologie biedt een mechanisme om het succes van offline campagnes te meten net zoals nu al online kan.

Met de bril kan precies worden nagegaan hoe lang iemand kijkt naar een advertentie, maar ook de emotionele reactie daarop worden geregistreerd. Google benadrukt in de aanvraag dat gebruikers gebruik moeten kunnen maken van een opt-out en dat alle gegevens moeten worden geanonimiseerd.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in