Overslaan en naar de inhoud gaan

Google werpt zich in strijd tegen nep-nieuws

Google kondigt aan dat binnenkort zijn advertentiediensten niet meer toegankelijk zijn voor sites die zich bezig houden met het verspreiden van onwaarheden.
Google zoeken
© Google
Google

De afgelopen dagen is veel commotie ontstaan over de rol die dergelijk nepnieuws heeft gehad bij de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen. Steeds meer mensen hanteren sociale netwerken nog als enige nieuwsbron. Doordat de algoritmes van bijvoorbeeld Facebook in de tijdlijn van mensen vooral nieuws laten zien dat ze interesseert(filter bubble), kan nepnieuws in korte tijd heel populair worden. Het onderscheid tussen waarheid en nepnieuws is dan vaak lastig te maken.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in