Overslaan en naar de inhoud gaan

Groeiende boycot dwingt Google tot actie

Google gaat zijn advertentierichtlijnen fors aanpassen. Dit nadat meer dan 250 bedrijven bedrijven hun advertenties hebben opgeschort.

Tot de protesterende bedrijven behoren McDonald’s, Marks & Spencer, Tesco, Toyota, Volkswagen en de Britse overheid. Ze boycotten Google omdat advertenties van hun bedrijf werden vervuild door ongewenste pop-up’s.

Bij advertenties van Britse bedrijve verscheen bijvoorbeeld regelmatig een YoyTube filmpje met nationalistische uitingen als ‘Britain First’, of uitingen van agressie.

In een reactie heeft Googles Chief Business Officer, Philipp Schindler, maatregelen aangekondigd. Ook betuigde hij uitvoerig spijt voor de gang van zaken van de afgelopen maanden.

Of Googles maatregelen voldoende zijn om de meer dan 250 klanten die inmiddels zijn afgehaakt weer terug te krijgen wordt betwijfeld. Sinds het grootschalig verspreiden van fake news ligt Google regelmatig onder vuur.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in