Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet en e-mail onnodig riskant

Je zou verwachten dat internetaanbieders die actief zijn op de consumenten­markt, vooroplopen in beveiliging van internetten en e-mailen. Bij consumenten op internet mag je immers niet hetzelfde kennisniveau en dezelfde alertheid veronderstellen als bij organisaties die internet en e-mail zakelijk inzetten. Die verwachting wordt geen bewaarheid. Maar er is wel – schoorvoetend – verbetering op komst.
Help
© Pixabay CC0 Public Domain
Pixabay CC0 Public Domain

Bij internetten is de consument inmiddels gewend aan de extra beveiliging die encryptie van het verkeer biedt. Groene adresbalk en een gesloten slotje? Dan zit het goed. In principe is zo’n systeem ook op te zetten voor e-mail, zegt Gerben Klein Baltink van de Veilige E-Mail Coalitie. Groene balk? Vertrouwde afzender. Rode balk? Beter niet openen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in