Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer data leidt niet automatisch tot beter inzicht

Organisaties hebben groeiende hoeveelheden data tot hun beschikking. Maar meer data leidt niet automatisch tot slimmer gebruik van de data. Voor het toepassen van de slimme algoritmes is een aparte discipline binnen de organisatie nodig: data science.
hooiberg
© CC BY-SA 2.0
CC BY-SA 2.0

Een nutsbedrijf voorspelt wanneer een leiding kapot gaat en plant preventief onderhoud in om dit voor te zijn. Een ziekenhuis bepaalt met behulp van beeldherkenning en DNA-analyse of mevrouw Petersen al dan niet baat heeft bij een nieuw medicijn voor haar kankerbehandeling. Een retailer stuurt een klant een paar weken na de aankoop van een printer een e-mail met een aanbieding van nieuwe toner, omdat dat het moment is dat klanten een nieuwe toner bestellen. Het zijn voorbeelden van organisaties die slimme algoritmes toepassen op historische data om hun bedrijfsresultaten te verbeteren.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in