Zakelijke software
digital marketing

Microsoft en Adobe gaan samen strijd aan met Salesforce en Oracle

Nieuw data format om makkelijker data te delen tussen marketing- en salessystemen

digital marketing © CC0 Public Domain WDnetStudio
21 maart 2017

Nieuw data format om makkelijker data te delen tussen marketing- en salessystemen

Microsoft en Adobe gaan veel nauwer samenwerken om beter te kunnen concurreren met Salesforce en Oracle.

Beide bedrijven willen een data format ontwikkelen waarmee data gedeeld kunnen worden tussen de marketing software suite Experience Cloud van Adobe en de sales software Dynamics van Microsoft. Daarmee kunnen de beide systemen veel makkelijker samenwerken, redeneren zij. Dat meldden Microsoft en Adobe tijdens de jaarlijkse gebruikersconferentie van Adobe in San Jose.

Adobe en Microsoft kwamen vorig jaar al overeen dat Adobe de Azure-diensten van Microsoft zou gaan gebruiken. Deze samenwerking bouwt hierop voort.

Adobe zet sterk in op de verkoop van b2b marketing software, sinds de overname enkele jaren geleden van Omniture. Inmiddels haalt het bedrijf al 1,2 miljard dollar omzet uit marketing software; een kwart van zijn totale omzet. Microsoft op zijn beurt hoopt met deze samenwerking het marktaandeel van Dynamics te vergroten. Dynamics is software voor de afdeling sales. Zowel Salesforce als Oracle hebben een combinatie van sales en marketing software. Als Adobe en Microsoft door het nieuwe data format veel makkelijker data kunnen delen in hun aparte marketing- en salessoftware, kunnen ze beter concurreren met deze twee bedrijven.

Reactie toevoegen