Overslaan en naar de inhoud gaan

'Millennials willen solliciteren via mobiel'

Carrièreplatform Monsterboard stelt dat Millennials - 18-35 jarigen die over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking vormen - verwachten dat zij alles via hun mobiel kunnen regelen. Dus niet alleen bankieren, shoppen, vriendschappen onderhouden en daten, maar ook solliciteren.
App'en
© Pixabay CC0 Public Domain
App'en

Als je hier als bedrijf nog niet voldoende op inspeelt, loop je het risico dat je talent misloopt, waarschuwt Gian Zandonà, managing director Monsterboard.

Grondig online onderzoek

Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature, stelt de directeur van Monsterboard.  “Driekwart van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70% van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Zij willen meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden voordat ze er solliciteren.”

Het is volgens Zandonà voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat je als werkgever te bieden hebt. “Je moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, je werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die jouw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken.”

Recruitmenttrends in 2017

Naast dat millennials werkgevers dwingen om nog meer van zichzelf online te laten zien, zijn volgens Monsterboard de belangrijkste trends in recruitment voor het aankomende jaar:

  • Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  • Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  • Programmatic advertising verovert de recruitment markt en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt
  • De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer

Mobile First

Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5% van het websit verkeer komt van mobiele apparaten. “Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschil maken”, voorspelt Zandonà.

In het eerste kwartaal van 2017 komt Monsterboard met nieuwe technologie die het solliciteren via mobiel gemakkelijker moet maken voor zowel werkzoekenden als werkgevers.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in