Overslaan en naar de inhoud gaan

'Muziekstreaming groeit hard door'

In het streamen van muziek gaat de komende jaren steeds meer geld om. Muziekstreaming-diensten zien hun omzet tot 2021 jaarlijks met 20 procent stijgen.
Muziekstreaming
© CC0 Pixabay
CC0 Pixabay

Dat verwacht accountants- en consultantskantoor PwC. Ook onlinevideodiensten hebben de wind in de zeilen. Hun omzet groeit tot en met 2021 jaarlijks met ruim 11 procent.

Spotify

Volgens de onderzoekers is Spotify een voorbeeld van een bedrijf dat flinke groei laat zien. Het bedrijf uit Stockholm maakt gebruik van slimme technologie om klanten suggesties voor liedjes te doen, en slaagt er met die klantvriendelijke aanpak in het verschil te maken.

De groei van de uitgaven aan onlinereclame vlakt af. Consumenten hebben steeds vaker een voorkeur voor reclamevrije diensten. Dat er toch ieder jaar meer geld aan internetreclame wordt uitgegeven, komt voor het grootste deel op conto van het gebruik van mobiel internet. Vorig jaar stegen de advertentie-uitgaven daarvoor met bijna 60 procent.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in