Organisaties worstelen danig met IoT
Er zijn best organisaties die zeggen 'goed op weg te zijn' met de integratie van IoT in hun bedrijfsvoering. Wat willen bedrijven eigenlijk bereiken met IoT? Ongeveer 20 procent van de respondenten noemt initiatieven op het gebied van de 'connected customer' als hoogste prioriteit.
Dat staat of valt met de snelheid van data-analyse, want het is niet echt handig om er pas na een maand achter te komen wat een klant in feite wil. Interessant is verder dat veel bedrijven zowel klantvoordelen als operationele voordelen van specifieke IoT-initiatieven verwachten. Dit blijkt uit het feit dat 'operationele efficiency' (43 procent) en 'betere gebruikerservaring' (36 procent) bovenaan de lijst met verwachte resultaten staan.
Het onderzoek laat ook zien dat de implementatie van IoT zowel vanuit technologisch als management oogpunt de nodige hoofdbrekens oplevert. Dit wordt geïllustreerd door de drie belangrijkste uitdagingen die door de deelnemers werden genoemd:
- realtime data-analyse (22 procent),
- beveiliging (22 procent) en
- het realiseren van een cultuuromslag (20 procent)
SAS voerde het onderzoek, ‘Internet of Things: Visualise the Impact’ uit onder respondenten afkomstig van 75 bedrijven uit negen branchecategorieën, variërend van manufacturing tot publieke sector.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee