Management

Wetenschap
Rampgame Everscape

Serious game TU-Delft werpt licht op paniek-keuzes

Informatie cruciaal voor gedrag van menigtes bij rampen

Rampgame Everscape © TU Delft
9 december 2016

Wat mensen in een panieksituatie doen wordt in hoge mate bepaald door de informatie waar ze toegang toe hebben. Dat blijkt uit computersimulaties met rampengame Everscape, van TU Delft. 

Bij een dreigende ramp maken mensen keuzes: blijven of vertrekken? Lopen of de auto? Volgzaam doen wat de autoriteiten zeggen of naar eigen inzicht handelen? Mee met de meute of de open ruimte opzoeken? 

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!