Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtual reality: Kansen voor het oprapen

Virtual Reality (VR) is voor Facebook serious business. “Volgens mij heeft virtual reality het in zich om het meest sociale platform te worden,” zegt Facebook-­topman Marc Zuckerberg, “omdat dat je het gevoel geeft dat je echt samen bent met een ander.” Dat is een markt die Facebook natuurlijk niet voor zijn neus wil laten wegkapen. Het uitdelen van gratis headsets moet ontwikkelaars stimuleren om toepassingen voor dit medium te ontwikkelen.
Virtual Reality
© CC BY 2.0 - Flickr
CC BY 2.0 - Flickr

Door VR goedkoper, toegankelijker en relevanter te maken voor consumenten en bedrijven, hopen Facebook en Samsung de acceptatie ervan in een stroomversnelling te brengen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in