Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) raakt uit de gratie

Het aantal kliks op betaalde zoekresultaten is ruim tweemaal zo hoog als op organische zoekresultaten voor zoekwoorden met een hoog commercieel gehalte. Het gaat dan bijvoorbeeld om zoekopdrachten naar een product of dienst. Het onderzoek is uitgevoerd voor de Verenigde Staten. Bij dit type zoekopdrachten gaat 64,6 procent van het verkeer naar gesponsorde links.
Google zoeken
© Google
Google

Wordstream merkt op dat wanneer de onderzoekers kijken naar algemene zoekopdrachten, er nog altijd meer verkeer naar de organische zoekresultaten gaat. De commerciële zoekopdrachten zijn natuurlijk ook veel interessanter voor bedrijven dan bijvoorbeeld de vraag wie de elektrische lamp heeft uitgevonden.

Nut search engine optimization tanende

WordStreams oprichter Larry Kim zegt het nog te vroeg te vinden om te concluderen dat het voor bedrijven zinloos is te investeren in search engine optimization (SEO) om hun website zo hoog mogelijk in de Google-ranking te krijgen. Maar het moment lijkt te komen dat investeren in 'pay per click' efficiënter is om bezoekers naar de website te krijgen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in