Overslaan en naar de inhoud gaan

Cloud en ITIL zorg voor servicemanager

ITSMF Nederland hield onlangs in Nieuwegein zijn jaarlijkse congres. Bijna vijfhonderd aanwezigen bogen zich over actuele vragen die de servicemanager bezighouden. En de cloud is daarvan wel de belangrijkste. Het gerucht dat op de congresvloer van alle kanten rondzong dat “een grootbank” van plan zou zijn cloud computing grootscheeps in te gaan zetten om maar “vooral een zeer forse reductie in zijn IT-personeelsbestand” te bewerkstelligen, versterkt dat zorgelijke gevoel.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Door het ongrijpbare van de cloud is het voor de servicemanager moeilijk om zich voor te stellen wat er gaat gebeuren met zijn verantwoordelijkheden, betoogde Stuart Boardman van Getronics in een uitermate druk bezochte keynote. Daarbij is zijn grootste zorg dat hij de controle kwijt kan raken, volgens Boardman.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in