Overslaan en naar de inhoud gaan

Qodea - aan de slag met het volgende hoofdstuk van ons verhaal

Toen Appsbroker en CTS in 2009 werden opgericht, stond cloud technologie nog in de kinderschoenen. Het concept van de cloud sprak al snel tot de publieke verbeelding, maar in de praktijk gebruikte men nog steeds traditionele datacenters en serverruimtes die het delen van gegevens beperkten, samenwerking moeilijk maakten en innovatie in de weg stonden.

Tom Ray
Tom Ray, CEO van Qodea

Tom Ray, CEO van Qodea

Wat is de wereld in zo'n korte tijd toch veranderd. De evolutie van cloudtechnologie, vanaf de lancering van Amazon S3 in 2007 tot waar we nu zijn, is niets minder dan transformerend geweest. Cloud ontketende een digitale wereld van creativiteit, een rijke gereedschapskist van waaruit innovatieve en spannende nieuwe producten en diensten kunnen worden gemaakt, allemaal aangedreven door de mogelijkheid om het als code te schrijven.

Maar om het te zeggen in de woorden van een beroemde Canadese rockband: “we ain’t seen nothing yet”. We staan aan de vooravond van een AI-revolutie - wat velen de tweede industriële revolutie noemen - en het verandert nu al onze manier van werken en leven. Cloud is en blijft het fundament van die transformerende revolutie.

Qodea - what’s in a name?
Appsbroker en CTS zijn in 2023 gefuseerd tot Europa's grootste Google Premier only transformatiepartner. We bundelden onze krachten met één duidelijke missie: om organisaties te helpen toegang te krijgen tot de technologieën die ze kennen op manieren die ze zich nooit hadden kunnen voorstellen.

In de afgelopen vijfentwintig jaar hebben beide bedrijven grote spelers in de financiële, productie-, retail-, telecom- en publieke sector ondersteund bij hun ontdekkingen van de cloud. Daarbij waren DPD, Travis Perkins, BT Group, GSK, Booking.com en Sky, om er een paar op te noemen. In de afgelopen tien jaar hebben we onze vleugels uitgeslagen over Europa, met onze deskundige teams in Nederland en Roemenië die een steeds diverser scala aan organisaties ondersteunen, van luchtvaartmaatschappijen tot een ziekenhuis voor kinderen met kanker.

Voortbouwend op deze sterke voorgeschiedenis kijken we nu naar de toekomst, als één bedrijf, met één naam: Qodea.

Door de woorden 'code' en 'idee' te combineren, belichaamt onze nieuwe naam de essentie van wie we zijn en wat we doen; het leveren van beproefde en betrouwbare digitale oplossingen, terwijl we onze klanten helpen naar de toekomst te kijken en te innoveren.

Eén merk, één duidelijke focus
Puttend uit de unieke mix van expertise en ervaring van onze medewerkers, verspreid van Manchester tot Utrecht en Iași, hebben we drie, onderling verbonden capaciteiten opgebouwd om organisaties te helpen het potentieel van Google cloud-technologieën te benutten.

De eerste hiervan is Beveiliging & Infrastructuur. De recente uitval van Crowdstrike herinnerde ons eraan hoe afhankelijk we zijn van computerinfrastructuur. Van volledig beheerde services tot AI-gebaseerde beveiligingsoperaties (Secops), het is cruciaal voor organisaties om een solide basis te leggen, zodat ze veilig kunnen genieten van het volledige potentieel van digitale technologieën. Net zoals een huis op een stevige fundering elke storm kan doorstaan, zijn organisaties die investeren in de juiste beveiligingsmaatregelen en -infrastructuur veel beter in staat om te reageren op en te herstellen van wereldwijde incidenten van de omvang van wat we eerder dit jaar zagen.

Daar nauw verwant aan is Data Activation en AI. Organisaties, variërend van banken tot ziekenhuizen en winkelketens, beschikken over enorme goudmijnen aan gegevens die de sleutel kunnen vormen tot het volgende innovatieve product of de volgende doorbraak. Als je gegevens echter niet goed gebruikt, kun je maar van één ding zeker zijn: je loopt ongelooflijke kansen mis. Nu gegevens van derden steeds minder beschikbaar en minder waardevol worden, kan de unieke data die je verzamelt je een cruciaal concurrentievoordeel opleveren. In het tijdperk van AI zijn first-party gegevens de sleutel tot het creëren van de hypergepersonaliseerde ervaringen die klanten steeds meer verwachten, maar ook tot het optimaliseren van activiteiten, het verminderen van commerciële risico's en het verhogen van je bedrijfsresultaten.

Modernisering en innovatie. Naarmate meer en meer organisaties de goudmijn van gegevens beginnen te ontginnen, zullen de mogelijkheden eindeloos zijn, van geld besparen tot het verhogen van de productiviteit (denk: nieuwe / gemoderniseerde digitale apps) tot het creëren van geheel nieuwe manieren om samen te werken (denk aan Google Workspace). Voordat je je echter halsoverkop in het diepe water van de digitale transformatie stort, is het van vitaal belang om een duidelijk beeld te hebben van waar je je nu bevindt op je weg naar datamaturiteit - en wat je aan de horizon wilt zien. Data - en de tools om ze te benutten - leveren alleen echte waarde op als je een duidelijk idee hebt van wat je wilt bereiken. Daarom is het van zo belangrijk om modernisering en innovatie op een weloverwogen manier aan te pakken; een aanpak die zorgvuldig is afgestemd op je doelen en doelstellingen. Met andere woorden, eerst kijken voordat je de sprong waagt.

Klaar om je volledige potentieel te benutten?
De razendsnelle technologische vooruitgang - die nog zal worden versterkt door AI - is zowel opwindend als ontmoedigend. Bedrijfsleiders in elke sector willen graag begrijpen hoe ze kunnen meesurfen op de golf van de AI-revolutie, kunnen blijven innoveren en relevant kunnen blijven in een snel veranderende wereld.

In het licht van deze onzekerheid is het een goed startpunt om de kracht van de technologieën die je al kent leren gebruiken op manieren die je je nog niet kunt voorstellen. Er ligt al een wereld aan onbenutte mogelijkheden binnen handbereik en wij bij Qodea staan klaar om u te helpen deze te ontdekken, zoals we de afgelopen twintig jaar voor veel andere organisaties deden.

Ons team staat klaar om organisaties te helpen de technologieën die je kent te onthullen op manieren die je je nooit had kunnen voorstellen.

Tot snel,

Tom.

Tom Ray is CEO van Qodea, Europa's grootste Google Premier only transformatiepartner.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in