Wat is hybride werken?
Het is een flexibel werkmodel dat een mix van werknemers op kantoor, op afstand en onderweg helpt. Het geeft werknemers de macht om te kiezen waar ze willen werken en het meest effectief zijn.
Nu je weet wat hybride werken inhoudt, is het volgende wat je moet weten hoe een hybride werkschema werkt. Een hybride werkschema is een veelzijdige werkvariant die remote en op kantoor werk mixt. Het stelt werknemers in staat om op sommige dagen vanuit huis te werken en op andere dagen vanuit kantoor. Werknemers hoeven niet de hele tijd op de werkplek te zijn, maar ze zijn nu ook geen strikte telewerkers.
De reden achter hybride werken?
De belangrijkste reden om een hybride werkplek te creëren, is om het personeel flexibiliteit te bieden in hoe en waar ze werken en een betere balans te vinden tussen werk en privé. Werknemers moeten de mogelijkheid krijgen om in een hybride werkmodel naadloos af te wisselen tussen thuis en de werkplek, zonder dat dit ten koste gaat van hun productiviteit.
- Een hybride werkmodel, wat centraal staat bij hybride werken, biedt werknemers meer flexibiliteit en de mogelijkheid om zaken te doen vanuit huis of waar ze dan ook willen. Met hybride werken bevindt de werkplek zich niet binnen de 4 muren van het bedrijfskantoor - het is een omgeving van werknemers die thuis werken, in coworkingruimtes en op de werkplek.
De waarde van hybride werk
In een hybride werkmodel hebben werknemers extra flexibiliteit om hun werk uit te voeren waar en wanneer ze het meest efficiënt zijn. Dit wijst op flexibele schema's en locaties. Als voorbeeld, een paar mensen werken uitzonderlijk vroeg in de ochtend, terwijl anderen het beter doen in de nacht.
Dit kan vele voordelen hebben:
- Verhoogt de productiviteit en efficiëntie.
- Vermindert bedrijfskosten.
- Herdefinieert samenwerking.
- Verbetert de werk-privé stabiliteit van werknemers.
- Handhaaft de veiligheid en gezondheid van het personeel.
Wat is een hybride werkrooster?
Een hybride werkrooster is een flexibel werkmodel dat werken op afstand en werken op de werkplek combineert en hybride werken mogelijk maakt. Het laat werknemers op sommige dagen thuis werken en op andere dagen op kantoor. Werknemers willen niet de hele tijd op kantoor zijn, maar zijn ook geen strikte telewerkers.
Een werkschema waarbij de diensten in de periode variëren, meestal als een mix van 8- en 12-uursdiensten. Voornaamste soorten hybride diensten. Variatie per dag in de week - de duur van de verschuiving verandert per dag in de week.
Soorten hybride werkroosters
1. Remote-centric
Een remote-centric hybride werkschema is er één waarin het personeel is remote-first werkt met de optie om terug te komen in het kantoor wanneer zij willen. Voor bureaus waarvan de mensen mogelijk gewend zijn geraakt aan de absoluut afgelegen dagen van de pandemie, kunnen bedrijfsbezetters deze agenda aanhouden om het personeel meer vrijheid te bieden als het erom gaat te beslissen welke omgeving zij het meest productief vinden.
2. Kantoorcentrisch
Een kantoorcentrisch hybride werkschema is er een waarin werknemers besluiten om een groot deel van de tijd op de fysieke werkplek te werken, met enkele mogelijkheden om op afstand te werken. Deze opzet werkt goed voor bedrijven die kleinere werkruimten hebben en waarvan de werknemers een grote voorkeur hebben om de meeste dagen op kantoor te werken.
3. Split week
De split-week versie van werken omvat het inplannen van verschillende groepen om op exclusieve dagen van de week op de werkplek te werken. Het implementeren van deze versie is een goede manier om elke individuele tak terug te dragen in één samenwerkingsruimte, terwijl het toch de opties voor werken op afstand ondersteunt.
4. Week voor week
In dit hybride werkschema komen werknemers een week naar kantoor om bepaalde verantwoordelijkheden uit te voeren die het best individueel kunnen worden afgehandeld, om vervolgens weer een paar weken op afstand te gaan werken. Door dit schema op te leggen kunnen werkgevers en hun werknemers maandelijks belangrijke verplichtingen "synchroniseren", terwijl werknemers toch 90% van de tijd kunnen werken in een omgeving die bij hen past.
Tips voor hybride werken
1. Communiceer met uw mensen.
Een belangrijke tip voor hybride werken is om elke dag goed te communiceren. Het is cruciaal, maar 60% van de organisaties heeft geen strategie voor langdurige interne communicatie.
Het aannemen van een hybride werkmodel vereist zonder twijfel besluitvorming als een manier om enkele of alle werknemers van uw team te beïnvloeden. Als werkplekleider is het uw taak om uw hybride werkbeleid te communiceren en mensen te laten begrijpen wat er gebeurt met de werkplek en waarom - in het bijzonder te midden van bredere organisatorische aanpassingen.
2. Werk samen met HR en IT om ervoor te zorgen dat uw werkplektechnologie naadloos is.
Om er zeker van te zijn dat u de juiste investeringen doet, moet u nauw samenwerken met de HR- en IT-teams van uw bedrijf. HR moet inzicht hebben in de soorten apparatuur die werknemers nodig hebben om efficiënt te zijn terwijl ze op locatie zijn, bestaande uit communicatie-apps en samenwerkingstools
3. Creëer de juiste ruimte voor uw werknemers ter plaatse.
Beschouwd als een van demeest veeleisende situaties waarmee bedrijven worden geconfronteerd tijdens het ontwikkelen van een hybride werkomgeving, is hoe ze het maximale uit hun fysieke ruimte kunnen halen. Een slecht beheerde ruimte kan leiden tot inefficiënte werkomgevingen. Of het nu te leeg of te druk is, het kan werknemers demotiveren om op locatie te werken.
4. Vind methodes om werknemers op afstand en ter plaatse met elkaar in contact te brengen.
Ondanks alles kan het kantoor helpen mensen samen te brengen en een ervaring van saamhorigheid en verbondenheid te creëren. Wanneer u kleine manieren ontdekt om ouders te verblijden, samen met verbinding, samenwerking en vriendschap - is het in staat om uw hybride werkbeleid echt te verbeteren en mensen te inspireren om binnen een paar dagen het kantoor boven thuis te kiezen.
5. Verzamel feedback van werknemers op een gewone basis.
Aandacht hebben voor uw personeel is cruciaal om hybride werk tot een succes te maken. Zorg ervoor dat u een open gesprekslijn met uw mensen onderhoudt wanneer u veranderingen op de werkplek doorvoert die hun dagelijks werkleven beïnvloeden. Idealiter zijn de wijzigingen die u aanbrengt een overwinning voor zowel uw organisatie als de werknemers.
Hoe een hybride werkomgeving invoeren?
1. Maak sociale verslagen.
Wees functioneel in het ontwikkelen van sociale activiteiten die locaties overstijgen. Wees handig in het creëren van sociale activiteiten die locaties overstijgen. ontwerp rituelen die een ervaring van kameraadschap, saamhorigheid en gemeenschap bevorderen.
2. Kies apparatuur en systemen die op afstand werken.
Wanneer een onderneming hulpmiddelen, structuren en softwareprogramma's kiest die volledig gebaseerd zijn op kostenbesparingen, offeren ze vaak gebruiksgemak op. Dit soort zuinige producten maakt eenvoudige verplichtingen vaak ingewikkelder voor de mensen die ze uiteindelijk moeten gebruiken.
3. Lever bonus extraatjes aan de werknemers op afstand.
Er is een absoluut vertrouwen dat personeel op afstand een veel meer onderscheidende werkervaring heeft dan mensen in de werkplaats. Dit is een realiteit waarmee we moeten omgaan. Vind methodes om extraatjes te bieden die helpen bij het compenseren van enkele van de voordelen die verre werknemers verliezen.
4. Maak gebruik van uw ruimte.
Kantoorruimtes zijn geweldig om het werk af te krijgen, maar ze zijn ook duur - vooral als een deel van uw team ze niet gebruikt. Om een hybride omgeving te laten werken, gebruikt u uw ruimte om verder te gaan dan werken op de werkplek. Zie het als een bron voor verkoop en het uitdrukken van uw merk.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee