Management

Klantinteractie
winkeltje

4 manieren om on- en offline loyaliteit te vergroten

Inzicht in verschillen tussen klanten is sleutel tot succes in retail.

10 februari 2017

Internet maakt de retail-markt transparanter, dus klantentrouw is steeds minder vanzelfsprekend. IT-dienstverlener Cognizant boog zich – ten behoeve van zijn retail-klanten en -prospects – over de vraag hoe die IT kunnen aanwenden om klanttrouw on- en offline te vergroten.

De Nederlandse consument geeft steeds meer uit, dat blijkt uit de detailhandelsomzet die de afgelopen maanden met 4,5 procent sterker is gegroeid vergeleken met vorig jaar. Tegelijkertijd is het aanbod aan webwinkels gegroeid en is het voor consumenten steeds gemakkelijker over te stappen naar andere aanbieders wanneer winkelervaringen on- en offline te veel van elkaar verschillen. Om consumenten te binden, is het van belang hen te begrijpen om zo een naadloze winkelervaring te creëren.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Login

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Activeer dan nu je account!