Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM treedt op tegen telemarketing

De bezwaren die de toezichthouder had tegen de wervingspraktijken, gingen vooral over de manier waarop de bedrijven de nieuwe regels voor schriftelijke instemming bij telemarketing toepasten. Die regels zijn er gekomen om consumenten die worden gebeld voor bijvoorbeeld een telecom- of energiecontract, bedenktijd te geven. De overeenkomst is pas afgesloten als hij er schriftelijk mee heeft ingestemd.
telemarketeer
© CC0 Public Domain
CC0 Public Domain

Bescherming

"De wet beschermt consumenten tegen het ongewenst telefonisch afsluiten van langdurige contracten. De consument krijgt nu extra tijd om na te denken over het aanbod. Wij zagen dat de bedrijven vooral bij een digitale bevestiging van het aanbod de regels niet goed toepasten. Dat de wervingspraktijk van deze bedrijven is aangepast, is winst voor consumenten", zegt ACM-bestuurder Anita Vegter.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in