Overslaan en naar de inhoud gaan

Amersfoort en Centric in de clinch over schadevergoeding

Centric leverde en implementeerde voor Amersfoort in 2008 de software MidOffice Suite en een documentmanagementsysteem (DMS). In het kort verwijt Amersfoort Centric dat deze software vele gebreken vertoont en dat MidOffice niet naar behoren functioneert. Centric stelt echter dat Amersfoort weigerde mee te werken aan de contractueel overeengekomen goedkeuringsprocedure voor de software, waardoor verbeteringen niet toegepast konden worden.
Centric

Geen medewerking verleend

De gemeente was met deze goedkeuringsprocedure volgens Centric verplicht om de software voor acceptatie eerst te demonstreren aan de medewerkers van de gemeente en aan derde deskundigen. Amersfoort heeft geen medewerking verleend aan het doorlopen van de goedkeuringsprocedure, stelt Centric. De rechtbank bekijkt nu of de gebreken inderdaad zo ernstig zijn dat Centric zich inderdaad kan beroepen op de contractuele verplichting van Amersfoort om mee te werken aan de goedkeuringsprocedure. Op 29 juni komen de partijen elkaar wederom tegen in de rechtbank. Wanneer het eindvonnis plaatsvindt is nog onduidelijk.

Bekijk het tussenvonnis van de rechtszaak hier.

Bron: Binnenlands Bestuur / Sjoerd Hartholt

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in