Bing-zoekmachine met AI-hulp enorm in trek
Microsoft kondigde vorige week woensdagavond aan een afgeleide van tekstrobot ChatGPT te integreren in een nieuwe versie van Bing, de eigen zoekmachine die tot nog toe niet erg populair was. Maar de nieuwsgierigheid naar de nieuwe mogelijkheden wijst op een opening voor Microsoft in de markt voor zoekmachines, en daaraan gekoppeld een enorme advertentiemarkt.
Binnen 48 uur nadat Microsoft de wachtlijst had geopend werd de mijlpaal van 1 miljoen geïnteresseerden al bereikt, blijkt uit een een enthousiaste tweet van Yusuf Mehdi, corporate vice president en consumer chief marketing officer bij Microsoft.
Bing bungelt beneden
Ondanks de vele pogingen van Microsoft met Bing wat marktaandeel van Googel af te snoepen, is dat tot op heden niet erg gelukt. Ongeveer 3% van de internetgebruikers wereldwijd kiest Microsofts' Bing voor zoekopdrachten, terwijl 92% de voorkeur geeft aan Google, volgens gegevens van Statcounter.
New Bing met geïntegreerde tekstbot, is nu nog slechts beschikbaar voor een beperkt aantal gebruikers. Microsoft wil de nieuwe variant van de zoekmachine gefaseerd beschikbaar stellen.
Google heeft inmiddels ook een variant van zijn zoekmachine aangekondigd met tekstgenerator Bard die in huis is ontwikkeld. Hoewel Google de nadruk legt op betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige resultaten van de tekstgenerator in antwoord op zoekopdrachten, ging Bard al bij de officiële aankondiging flink de mist in.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee