CRM-reus Zoho urenlang onbereikbaar
Reden voor de rigoureuze stap van Tierra, de registrar van Zoho, zou het uitblijven zijn van stappen door Zoho in strijd tegen het verzenden van phishingmails via de Zoho-mailservice. Dat blijkt uit de reactie die Tierra geeft aan een verontruste ondernemer op Twitter.
Zoho gepikeerd
Volgens de registrar heeft Zoho de herhaaldelijke verzoeken om op te treden genegeerd. Zoho-CEO Sridhar Vembu reageerde, eveneens via Twitter, gepikeerd op deze stelling. Volgens hem zijn er slechts 3 klachten in 2 maanden tijd geweest. Twee daarvan zouden volgens Vembu ook al zijn verholpen. Tegelijkertijd maakte de CEO ook duidelijk dat hij het aantal van drie klachten op een klantenbestand van 40 miljoen gebruikers te weinig vond om over te gaan tot maatregelen zoals registrar Tierra genomen had.
Momenteel lijken de services van het Indiase CRM-bedrijf weer in de lucht te zijn. Het herstel verloopt echter geleidelijk. Volgens een blogpost van Zoho hebben vooral nieuwe namen, waaronder nieuwe subdomeinen, nog 24 tot 48 uur nodig om weer zichtbaar te worden. Zoho heeft in dezelfde blog ook inhoudelijk gereageerd op de oorzaak van Tierra’s werkwijze, die miljoenen gebruikers heeft geraakt.
Volgens het statement van Zoho is een algoritme van Tierra de boosdoener. Deze zou zonder waarschuwing aan Zoho over zijn gegaan op het onbereikbaar maken van de services, op basis van de drie klachten over phishing-praktijken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee