Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Dat managen we wel weg’

Automatisering Gids benaderde enkele insiders met de vraag waarom IT-bedrijven zichzelf toch elke keer weer de blamage van mislukkende IT-projecten aandoen. En of en hoe dat eventueel anders zou kunnen. Uit de reacties komt naar voren dat winstbejag en opportunisme niet het hele verhaal zijn.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

“ICT-bedrijven zijn in de eerste plaats dienstverleners en dus klantgericht. Als er een vraag is van een klant, dan is de natuurlijke reactie: ‘Wij helpen de klant’”, reageert directeur Sylvia Roelofs van brancheorganisatie ICT~Office op de vraag waarom ICT-bedrijven niet wat terughoudender reageren. Directeur Henk Broeders van Capgemini ziet dat niet anders: “We zouden graag van tevoren weten welke projecten gaan mislukken. Dan kunnen we daar bij onze inschrijvingen rekening mee houden. De realiteit is echter dat risicoanalyse geen zekerheid verschaft.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in