Management

Governance
Verkerk, Frank

"Denk niet dat je de digitale transitie kunt delegeren"

CDO-drieluik (3): ABN AMRO, Frank Verkerk

14 maart 2017

Toen Frank Verkerk in 2015 bij ABN AMRO aantrad als Chief Digital Officer, was de digitale transitie daar al ingezet. Maar het was grotendeels nog een add-on aan het traditionele bankbedrijf. Aan Verkerk de uitdaging om digitaliteit te maken tot iets wat niet alleen de klant met de bank verbindt, maar tot iets wat ook de traditionele organisatorische silo's in beweging brengt.

  • Waarom heeft ABN AMRO een CDO nodig?

Omdat de bank zag dat de markt en het denken van de klanten zo snel aan veranderen was, dat ze zich realiseerde dat er een enorme draai moet worden gemaakt. De online ontwikkeling en mobiel bankieren waren in volle gang, maar de verbinding met de diensten waarin we traditioneel sterk zijn, zo als deskundig persoonlijk advies, die was niet vanzelfsprekend. De directie zag dat daar beleid op nodig zou zijn, om de synergie tussen bestaand en vernieuwend vorm te geven.

  • Wat houdt dat op dit moment concreet in, in de praktijk van ABN AMRO?

Dat we zien dat de website en de mobiele app de rol van onze kantoren in de straat  steeds verdergaand overnemen en dat we moeten zorgen dat klant, die steeds meer on line is, uiteindelijk toch de weg vindt naar het advies, dat de klant traditioneel vooral via de filialen bereikte. We doen dat onder meer door op de site en in de app bel- en chatfuncties aan te bieden. Die zijn zo ingericht dat onze medewerker meteen ziet wie er belt en 'waar' hij op dat moment zit in de app op de site.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!