Management

Governance
poppetje

Digitale transformatie is een zaak voor de directie

Drie Chief Digital Officers lichten hun rol toe

14 maart 2017

De 'I' in CIO staat oorspronkelijk voor informatie. Maar in de praktijk staat hij steeds meer voor technologie; incidentele pogingen om er 'innovatie' van te maken ten spijt. Ondertussen is 'informatie' verbasterd van hetgeen waar alles om draait, tot iets voor de backoffice, wat er vanzelfsprekend behoort te zijn. Net zo vanzelfsprekend als de handdoeken in het toilet.

Het vervangende buzzword is 'digitaliteit'; een wat ongrijpbaar concept dat juist dankzij die ongrijpbaarheid de fantasie aanjaagt. Digitaliteit heeft meer met klanten dan met computers te maken. Digitaliteit staat voor zakelijke vernieuwing. Digitaliteit is dispurtief. En daarom is digitaliteit een zaak voor de directie. Veel bedrijven schuiven het nog in bij de portefeuile van de CIO of soms ook wel bij die van de Chief Marketing Officer, maar organisaties die digitaliteit echt serieus nemen stellen een Chief Digital Officer aan.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Login

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Activeer dan nu je account!