Management

Governance
Chinelli, Paolo

"Digitale transformatie is geen laboratorium-project"

CDO-drieluik (2): IKEA, Paolo Cinelli

14 maart 2017

IKEA was een van de eerste bedrijven die - al in de jaren '60 - succes hadden door zich dicht op de privé-sfeer van hun klanten te nestelen. Nu het leven van die klanten zich steeds meer in digitale sferen voltrekt, is 's-werelds grootste woonwarenhuis op zoek naar eigen antwoorden op deze transitie en  op trnasities die nog zullen volgen. Voormalig CIO Paolo Cinelli kreeg in dat proces als CDO een sleutelrol toebedeeld. 

  • Waarom heeft IKEA een CDO?

Eigenlijk kennen we die titel  bij IKEA niet. We zijn pragmatisch en down to earth en IKEA is geen bedrijf, maar een merk; een idee –  het ​​voor zoveel mogelijk mensen creëeren van een beter alledaags bestaan – dat door verschillende samenwerkende bedrijven tot werkelijkheid wordt gemaakt. Dus ook op het vlak van digitaliteit  willen we zoveel mogelijk belanghebbenden betrekken, in plaats van alle verantwoordelijkheid in één centrale rol te beleggen.

Omdat digitaliteit de wereld verandert heeft IKEA energie en inzet nodig voor een digitale transformatie die nieuwe mogelijkheden creërt; in het hier en nu, maar nog meer in de toekomst. Het is belangrijk en spannend om deel te nemen aan die transformatie en haar te vertalen naar waarde voor onze klanten. Bovendien is digitaliteit ook een ontwrichtende kracht, dus de kat uit de boom kijken is geen optie. 

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!