Management

Apps
Snapchat.

Fors meer verlies voor Snap

Snap heeft moeite nieuwe gebruikers aan zich te binden.

11 augustus 2017

Snap heeft moeite nieuwe gebruikers aan zich te binden.

Snap, het bedrijf achter de populaire app Snapchat, heeft het tweede kwartaal afgesloten met een verlies van 443 miljoen dollar. Het tekort viel veel hoger uit dan een jaar eerder toen een min van 116 miljoen resteerde. Kenners waren negatief verrast over het verlies dat veel hoger uitviel dan verwacht.

Het bedrijf blijft moeite houden nieuwe gebruikers aan zich te binden. In het tweede kwartaal groeide het het aantal dagelijks actieve gebruikers met 7,3 miljoen tot 173 miljoen. Daarmee voldeed het bedrijf niet aan de verwachtingen van analisten.

Groeitempo opvoeren

Volgens kenners is het voor Snap erg belangrijk voor om zijn groeitempo op te voeren, zodat concurrenten als Facebook overtroefd kunnen worden. Investeringen in bijvoorbeeld een kaartfunctie voor de app betaalden zich niet uit, ook doordat Facebook een soortgelijke functie introduceerde.

Op jaarbasis groeide het aantal gebruikers met 21 procent. Dat zorgde er ook voor dat de omzet van het bedrijf hoger uitviel. Deze steeg met 153 procent tot 181 miljoen dollar.

Het aandeel van Snap is de afgelopen periode sterk in waarde gedaald. Ook in de zogeheten nabeurshandel leverde Snap donderdag in. De enige duidelijke opleving die het aandeel de afgelopen periode kende, was toen er sprake was van geruchten over een overname door Google-moeder Alphabet.

Lees meer over Management OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.