Overslaan en naar de inhoud gaan

Google blijft groeien in VS

Google heeft zijn aandeel in de Amerikaanse zoekmachinemarkt in april verder uitgebreid, meldt comScore.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Het aandeel van Google in de gegeven zoekopdrachten steeg van 59,8 procent in maart naar 61,6 procent in april. De groei ging ten koste van Yahoo en Microsoft, die beide terrein moesten prijsgeven. Yahoo haalde in april 20,4 procent, tegen 21,3 procent in maart; Microsoft zakte van 9,4 naar 9,1 procent. Daarmee verstevigde Google zijn grip op de advertentiemarkt, temeer daar de groei in het aantal zoekopdrachten inmiddels lijkt af te vlakken, zo blijkt uit de laatste cijfers. comScore telde in april bij elkaar 10,58 miljard zoekopdrachten vanaf Amerikaanse pc’s. In maart waren dat er 10,77 miljard. Gecorrigeerd voor het feit dat maart een dag meer telt dan april komt dat neer op een groei van 1,5 procent. Dat betekent dat Yahoo en Microsoft na correctie voor de dag minder ook in absolute aantallen in april minder zoekopdrachten verwerkten dan in maart.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in