Beheer

Security
Marthe Uitterhoeve organiseert awarenesstrainingen voor Heineken

Heineken kweekt awareness met marketing

Marthe Uitterhoeve wist awarenesstraining een dicht-bij-mijn-bed-show te maken.

© De Beeldredaktie,  Floren van Olden
14 juli 2016

Bij haar aantreden bij Heineken Nederland medio 2014 lag er voor IT-riskmanager Marthe Uitterhoeve al een uitgewerkt plan voor awareness-trainingen klaar: alle 3000 medewerkers van Heineken Nederland moesten via e-learning awareness-trainingen van SANS Insititute gaan volgen. “De medewerkers moesten filmpjes van 45 minuten bekijken en daar vragen over beantwoorden. Mijn eerste reactie was: als je niets hebt met IT of informatiebeveiliging, vinden mensen dit de zoveelste e-learningmodule waarvoor ze elkaar de antwoorden toespelen. Daar leren ze weinig van. Security en informatiebeveiliging zijn voor hen ver van hun bed. Zij hebben daar totaal geen gevoel van urgentie voor. Ik wil met de awareness-trainingen bereiken dat het wél een ‘dicht-bij-mijn-bed-show’ wordt.”

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!