Overslaan en naar de inhoud gaan

Inzet AI essentieel in concurrentiestrijd

De toepassing van kunstmatige intelligentie vindt nu nog vooral plaats op IT-afdelingen, bijvoorbeeld voor beveiliging. Binnen drie jaar verschuift dat accent naar sales, marketing en klantenservice, verwacht een derde van de ondervraagden in een onderzoek onder topmanagers.
Kunstmatige Intelligentie
© CC BY 2.0 - Flickr.com
CC BY 2.0 - Flickr.com

De grootste impact heeft de inzet van AI echter op intern gerichte bedrijfsfuncties, zoals finance, strategische planning, corporate development en HR. Dat is ten minste de overtuiging van een op de vijf ondervraagden in de Global Trend Study 'Getting Smarter by the Day: How AI is Elevating the Performance of Global Companies' die Tata Consultancy Services gisteren publiceerde. Het adviesbureau ondervroeg daarvoor wereldwijd 835 managers van bedrijven uit verschillende sectoren.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in