Overslaan en naar de inhoud gaan

IT begrijpt klant niet goed genoeg

Bijna 40 procent van de consumenten vindt dat bedrijven hun wensen niet begrijpen. Opmerkelijk, want 88 procent van de IT-ers is er juist van overtuigd dat hun organisaties hun klanten heel goed begrijpen.
© CC0 - Pixabay
CC0 - Pixabay

Dat blijkt uit een onderzoek onder 361 IT-professionals in de VS en Europa. Het onderzoek is uitgevoerd door Reasearchscape in opdracht van softwareleverancier Talend.

Dat bedrijven niet goed begrijpen wat hun klanten nu werkelijk willen, komt grotendeels doordat zij de data die zij over hun klanten hebben niet goed gebruiken. Want ze hebben wel steeds meer klantdata tot hun beschikking. Die zouden ze kunnen gebruiken voor veel meer gepersonaliseerde klantbenadering waardoor ze beter aan de wensen van die klanten kunnen voldoen. Maar dat gebeurt dus niet goed of niet genoeg.

Opwekkend is dat bijna twee derde als topprioriteit heeft data zo te gebruiken dat ze klanten wèl beter begrijpen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in