Innovatie & Strategie

Klantinteractie
ABN AMRO

IT-sector hofleverancier voor circulaire economie

Relaties tussen klant en leverancier worden veel intensiever

© ABN-AMRO
20 juli 2017

Relaties tussen klant en leverancier worden veel intensiever

ABN AMRO ziet een hoofdrol voor de Technologie, Media & Telecomsector (TMT)  in de circulaire economie.

Dat schrijft de bank in zijn nieuwe rapport ‘Alles van Waarde’ waarin men vooruit kijkt naar 2050. Het kernbegrip in deze vooruitblik is de ‘circulaire economie’. De essentie daarvan is dat bij productie en gebruik van goederen en producten zo min mogelijk waarde verloren gaat.

Bij de veranderingen die dit teweeg brengt loopt de TMT-sector volgens de bank voorop als “een onmisbare kracht als enabler van veranderingen in alle sectoren.” Circulaire productieketens zijn veel complexer dan traditionele, lineaire productiekolommen. Software, internettoepassingen en andere vormen van nieuwe technologie maken deze complexiteit behapbaar en kunnen de opkomst van de circulaire economie in haar geheel versnellen. 

Innovatieve software

Daarnaast zijn relaties in een circulaire productieketen veel intensiever: tussen toeleveranciers onderling, maar vooral tussen klant en leverancier. Om nieuwe producten en diensten te kunnen leveren, moeten werkwijzen veranderen. Dat machines en elektrische apparaten met elkaar kunnen communiceren, is een essentiële voorwaarde voor circulaire productie. De nieuwe industriële ontwerp- en productiemethoden die hiervoor nodig zijn, vragen om innovatieve industriële software en internetverbindingen. Ook de communicatie tussen producent en consument verandert, waardoor de behoefte aan nieuwe CRM-oplossingen toeneemt. Deze ontwikkelingen maken de TMT- sector hofleverancier voor de opkomende circulaire economie.

Lees meer over Innovatie & Strategie OP AG Intelligence
Reactie toevoegen
De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.