Overslaan en naar de inhoud gaan

Kloof tussen ontwerpers en gebruikers verdwijnt vanzelf

Hoewel de zakelijke wereld stap voor stap transformeert naar een emotie- en belevingseconomie, wordt bij technologie weinig aandacht besteed aan gebruikersbeleving. Instituten voor perceptieonderzoek en toepassingslaboratoria lijken met de voortgaande bezuinigingen op R&D een stille dood te sterven. Iedereen verwacht dat een ander er aandacht aan schenkt. Deskundigen verwijzen naar specialisten in andere disciplines.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Intussen stapelen in huishoudens en bedrijven de apparaten zich op en wordt van de functionaliteiten nauwelijks tien percent gebruikt. Het resultaat is vaak dat de eindgebruiker weinig waarde toekent aan hightechsnufjes en zich meer en meer afsluit voor de marketing van nieuwe producten en diensten. We komen met de huidige overload aan informatie al nauwelijks toe aan verwerking, laat staan dat er ruimte is voor het aanleren van een nieuwe configuratie.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in