Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers willen zich meer door data laten leiden

Dat blijkt uit de Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing Survey, een internationaal onderzoek over trends op het gebied van data-driven marketing. Het onderzoeksrapport laat een drastische verandering zien in hoe bedrijven en marketeers toegevoegde waarde uit data, geïntegreerde marketingplatformen en klantgerichte data-driven marketing strategieën halen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Ruim een derde (38%) noemt als grootste uitdaging klantacquisitie en -behoud. De op een na grootste uitdaging is het ondersteunen van de bedrijfsdoelstellingen (29%). Voldoen aan wet- en regelgeving komt op de derde plaats (26%).

Vraag naar geïntegreerde marketingplatformen

Marketeers hebben het gebruik van data-driven marketing meer dan verdubbeld in de afgelopen anderhalf jaar. Ruim driekwart (78%) van de marketeers maakt nu systematisch gebruik van data, versus 36 procent in 2013. Bijna twee derde van de respondenten snelheid en beter gefundeerde beslissingen als belangrijkste voordelen van data-gebruik. Data-driven marketing wordt gezien als het middel om geïndividualiseerde inzichten te creëren, en er is veel vraag naar geïntegreerde marketingplatformen zoals Teradata Integrated Marketing Cloud.

Het onderzoek van Teradata werd eind 2014 uitgevoerd door Forbes Insights. 1506 marketeers uit verschillende industrieën wereldwijd zijn hierbij ondervraagd.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in