Development

Klantinteractie
Toren van Babel

Meertaligheid en SEO blijkt hachelijke combi

Driekwart van meertalige websites zet Google op het verkeerde been

27 februari 2017

Veel sites, zo'n 75%, maken Google niet goed duidelijk welke pagina's in welke taal gesteld zijn. Gevolg: Google leidt bezoekers naar talen die ze niet of slechts met moeite kunnen lezen en de pageranking van de juiste pagina keldert.

Een belangrijk onderdeel van een internationale SEO-strategie is het er op toezien dat de juiste inhoud aan het juiste publiek getoond wordt, onder meer wat betreft de match tussen taal en land. Om die match beter te instelbaar te maken introduceerde Google in 2011 het hreflang-attribuut.

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!