Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar het verhaal achter de data

Naarmate uitgaven aan Business Intelligence toenemen, rijst de vraag waarom we niet meer investeren in storytelling. Mensen houden van verhalen. Niet alleen kinderen, ook volwassenen horen of vertellen graag. Binnen de wetenschap is regelmatig geprobeerd die voorliefde te verklaren, vooralsnog zonder eenduidige antwoorden.
library
© CC0 Creative Commons
CC0 Creative Commons

Komt het omdat verhalen het fundament voeden van betekenis en het geheugen? Komt het doordat we sociale dieren zijn en de verhalende context nodig hebben voor begrip? Of is het vermaak en onthouden we daarom de feitjes uit een verhaal beter dan de feiten zonder verhaal.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in