Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce ontwikkelt algoritme dat tekst samenvat

Lange onleesbare rapporten doorkammen, stugge vergadernotities doorbladeren, ‘even’ door 300 e-mails heen gaan en dan ook de krant en Facebookupdates lezen. Hoeveel tekst moeten we per dag wel niet verwerken?
Toetsenbord.
© Pixabay licence
Pixabay licence

Als het aan Salesforce ligt, hoeven we straks lang niet zoveel tekst door te spitten, meldt The Verge. Het bedrijf heeft een algoritme ontwikkeld dat tekst op een samenhangende manier samenvat. Het Amerikaanse bedrijf wil de tool vooral aanbieden aan mensen die in de klantenservice of op een verkoopafdeling werken, zodat ze minder tijd kwijt zijn aan het lezen van e-mails en documenten. Die tijd zouden ze dan bij de klant door kunnen brengen, aldus Salesforce.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in