T-Mobile: data van tientallen miljoenen klanten gestolen
Dit blijkt uit de voorlopige analyse die T-Mobile heeft uitgevoerd en waar het nu openlijk melding van maakt. Het bedrijf stelt daarbij ook dat er geen telefoonnummers, Pin-codes, wachtwoorden of financiële informatie zijn buitgemaakt door de datadieven. Dit betreft dan de bijna 50 miljoen klanten die postpaid (7,8 miljoen) en voormalig of potentieel (40 miljoen) zijn. De prepaidklanten zijn harder geraakt.
Van ongeveer 850.000 klanten van T-Mobile in de Verenigde Staten die een prepaid-account hebben, is wel meer informatie geraakt door de hackers. Daarbij gaat het volgens T-Mobile om klantnamen, telefoonnummers en Pin-codes. Van al deze klanten heeft T-Mobile proactief de Pin-codes gereset. Daarover worden ze geïnformeerd.
Maatregelen
T-Mobile zal de volgende maatregelen nemen om klanten die mogelijk risico lopen te beschermen:
1. Er wordt onmiddellijk en gedurende 2 jaar gratis identiteitsbescherming geboden met een product van McAfee
2. Alle zogeheten 'postpaid' klanten wordt aangeraden voor de zekerheid hun Pin te veranderen.
3. Er wordt aan diezelfde postpaidklanten een extra stap geboden om een mobiel account te beschermen in de vorm van de Account Takeover Protection-dienst
4. Vandaag wordt een webpagina beschikbaar gemaakt met informatie en oplossingen voor klanten om zichzelf beter te beschermen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee