Overslaan en naar de inhoud gaan

Technologie laat stadion en sportfan scoren

De sportstadions hebben de afgelopen jaren veel van hun aantrekkelijkheid verloren. Nieuwe technologieën kunnen de gang naar het stadion een flinke oppepper geven. Het mes snijdt aan twee kanten. Supporters genieten extra van de wedstrijd, de stadions kunnen met persoonlijke aanbiedingen hun inkomsten verhogen.
Cardiff voetbalstadion
© CC BY-SA 2.0 - Flickr
CC BY-SA 2.0 - Flickr

De beleving in sportstadions is jarenlang verwaarloosd. De aantrekkelijkheid van het live aanwezig zijn bij wedstrijden moet het vooral hebben van de sfeer en het delen van de ervaring met een groot aantal andere fans. Het meenemen van een telefoon voor chatten of bellen heeft vaak geen zin want de mobiele netwerken zijn niet ingericht op de grote aantallen bezoekers die allemaal tegelijkertijd een verbinding willen. De stadionbeleving krijgt bovendien steeds meer concurrentie van tv en internet. Lekker lui en warm op de bank zie je veel meer dan in het stadion: close-ups, beelden uit verschillende hoeken van het speelveld en herhalingen. Bovendien is het bier in de koelkast koud en goedkoop. Sociale media zorgen ervoor dat ook het saamhorigheidsgevoel van fans nu tot in de huiskamer reikt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in