Overslaan en naar de inhoud gaan

VeriSM broodnodige aanvulling voor verouderd ITIL

IFDC introduceert vandaag een 'nieuwe aanpak' voor service management onder de naam VeriSM. Dit moet een 'verbreding' vormen op ITIL, dat na 2007 geen grote aanpassingen meer heeft ondergaan. Nieuwe ontwikkelingen zoals DevOps, SIAM en Agile dekt ITIL vrijwel niet. Die zijn wel opgenomen in VeriSM.
beheerder
© CC0: Pixabay.com
CC0: Pixabay.com

“ITIL alleen is niet meer genoeg. Er is de afgelopen jaren zeer veel veranderd. Er zijn nieuwe aanpakken opgekomen, zoals Agile, DevOps en SIAM, maar ITIL is al jaren niet meer geüpdatet. Wat is het antwoord van ITIL op de digitale transitie? Dat is er niet”, zegt I. van Haren, directeur van uitgeverij Van Haren en een van de oprichters van IFDC. VeriSM moet een richtlijn bieden voor de inrichting van beheerprocessen die wel rekening houdt met die nieuwe ontwikkelingen. “Voor die nieuwe practises ontbreekt nu een geïntegreerde aanpak. Dat moet met VeriSM mogelijk zijn”, aldus Van Haren.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in