Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor ‘minder dan een kwartje’ toch 
eerste rang zitten

Het onderzoek wees uit dat voor CIO’s kostenbeheersing en financiële flexibiliteit weer belangrijke drijfveren zijn voor het contracteren van externe IT-dienstverleners. Kwaliteitsverbetering, toegang tot schaarse skills en innovatie zijn ineens minder in beeld.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Toch zullen de eindgebruikers en lijnmanagers, die door deze CIO’s met IT worden bediend, niet en masse bevestigen dat kwaliteitsaspecten als beschikbaarheid, beveiliging, IT-2-Business-fit en time to market bij vernieuwing minder belangrijk zijn geworden. AutomatiseringGids vroeg KPMG-onderzoekers Eric Wesselman en Anton Joha wat CIO’s en IT-managers kunnen doen om te zorgen dat de toegenomen focus op kosten geen schade veroorzaakt in waardecreatie binnen de business.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in