Management

Klantinteractie
Ambulance

Zo speelt een organisatie in op digitale transformatie

Omkering van de informatieketen

ambulance © CC0 Public Domain davidmacro
30 mei 2017

Hoe ga je om met de ophanden zijnde digitale transformatie? Uitgewerkte draaiboeken voor zo’n transitie bestaan nog niet. Bovendien, elke organisatie is anders waardoor kant-en-klaar scenario’s sowieso niet voor de hand liggen. Daarom is het wellicht verstandiger de kenmerken van de digitale transitie onder de loep te nemen en te kijken op welke daarvan je als organisatie kan inspelen.

Een van de kenmerken van de digitale transitie is, kort door de bocht, omkering van de informatieketen. Het is niet langer ‘inside-out’, de aanbieder die zijn klant benadert, maar ‘outside-in’, de klant die toegang heeft tot de systemen van de aanbieder en zelf kan muteren. De buitenwereld bepaalt. Wat betekent zo’n omkering voor dienstverleners die zich op de particuliere markt richten?

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!