Management

Governance
Bart van Slobbe

"Zorg dat mogelijkheden worden gekend en verkend"

CDO-drieluik (1): PSA Benelux, Bart van Slobbe

© De Beeldredactie
14 maart 2017

PSA Groupe is de internationale organisatie achter automerken Peugeot, Citroën en DS. Binnen de Benelux-organisatie van PSA is Bart van Slobbe sinds juni 2016 'directeur digital', zeg maar 'CDO'.

  • Waarom heeft PSA Benelux een CDO nodig?

Het korte antwoord luidt: 'voor het vormgeven aan de digitale transitie', maar dat is zo'n abstractie. Ik heb het daarom liever over de omslag van productgericht naar klantgericht werken. Het meer agile maken van de teams. Er bovenop zitten wat betreft het uitproberen van nieuwe mogelijkheden.

  • Wat houdt dat op dit moment concreet in in de praktijk van PSA Nederland?

Het inrichten en managen van een Digital Factory, die het onderste uit de kan haal wat betreft data-gebruik. Het op touw zetten van reversed mentoring, waarbij millennials directieleden helpen om meer digital savvy te worden door ze te laten zien hoe zijzelf gebruik maken van nieuwe digitale middelen. De bruikbaarheid buiten IT beproeven van agile technieken. Zo doen we in onze Digital Factory nu stand-ups als opening van de week. Lunches organiseren waarbij medewerkers en managers 'sparren' over digitale innovaties. 

 
Lees het hele artikel
Je kunt dit artikel lezen nadat je bent ingelogd. Ben je nieuw bij AG Connect, registreer je dan gratis!

Inloggen

Registreren

  • Direct toegang tot AGConnect.nl
  • Dagelijks een AGConnect nieuwsbrief
  • 30 dagen onbeperkte toegang tot AGConnect.nl

Ben je abonnee, maar heb je nog geen account? Laat de klantenservice je terugbellen!