Overslaan en naar de inhoud gaan

Quooker ging van onderbuik naar gefundeerde beslissingen

Quooker, de maker van de bekende kokendwaterkraan, gebruikt de BI-tool Qlik Sense om beter inzicht te krijgen in zijn supplychain. En dat werkt. “We kunnen nu sneller, betere beslissingen nemen, gebaseerd op cijfers in plaats van op de onderbuik.”
Quooker kraan
© Quooker
Quooker

Quooker uit Ridderkerk verkoopt zo’n 500 kranen per dag, verspreid over Ierland, Groot-Brittannië, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, België en Nederland. En die kranen worden uit voorraad verkocht, want klanten die een keuken laten plaatsen, willen geen halfjaar moeten wachten op een kraan. De verkoop van de kranen gaat via keukenwinkels. De helft van de kranen die zij bestellen, moeten binnen een week geleverd worden – om op tijd te zijn voor hun klanten die een keuken laten plaatsen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in