Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips-dochter schrapt 94 banen

Philips gaat stoppen met de productie van glazen lenzen voor cd-branders. Bij het Eindhovense dochterbedrijf Optical Pick-up Lenses (OPL) zullen daardoor 94 van de 118 banen verdwijnen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De lenzen in cd-branders zijn tegenwoordig vooral van kunststof en in die technologie is Philips naar eigen zeggen niet thuis. Voor de te produceren cd-branders gaat het elektronicaconcern die lenzen voortaan elders inkopen. De 24 resterende medewerkers gaan zich bezighouden met ontwikkelingsactiviteiten en het produceren van kleine series lenzen. Voor de overtollige werknemers wil Philips proberen een andere baan te vinden binnen of buiten het bedrijf. Gedwongen ontslagen zijn echter niet uitgesloten. (fbl)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in