Overslaan en naar de inhoud gaan

Picnic: ‘Next level datakennis met machine learning’

De elektrische boodschappenbezorgwagentjes van Picnic zijn sterk datagedreven. Net als de rest van de ‘supermarkt op wielen’, die in de bedrijfsvoering zwaar leunt op machine mearning. Daniela Solis Morales, hoofd machine learning en data analist Duco van Holthe van Picnic, weten van de hoed en de rand. “Machine learning brengt onze datakennis naar een hoger niveau.”

Picnic
Picnic

Online-only supermarkt Picnic begon in 2015 in Amersfoort en realiseerde in 2023 een omzet van 1,25 miljard euro in Nederland, Duitsland en Frankrijk met het bezorgen van boodschappen aan huis. Het bedrijf is sterk data gedreven en heeft veel technologische expertise in huis en de vaardigheden om die in te zetten. Ter indicatie: Meer dan de helft van de medewerkers op het hoofdkantoor maakt gebruik van SQL, die samen zo’n 300 query’s per dag uitvoeren. “We praten hier echt elke dag data”, zegt Daniela Solis Morales, die verantwoordelijk is voor het Machine Learning-team, onderdeel van het Analytics & Data domein.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in