Zo kies je de juiste LLM's en implementatiestrategie
Organisaties in alle soorten en maten kunnen veel hebben aan de inzet van AI. Daar gaat wel de inkoop van het juiste Large Language Model aan vooraf en de keuze van een goede implementatiestrategie. Jules van den Berg en Erik de Ruiter geven een overzicht van de mogelijkheden.
- Lees ook: Is de board wel klaar voor GenAI?
![AI weegschaal](https://static.agconnect.nl/cropped/e2daaa0b-c1cc-5891-bf41-abecf99b29c2/article/66/f1/66f1981a-6eda-47b5-9d4b-06bcb8456810/opening_image/opening_image_hero/shutterstock_2320828871.jpg)
Nooit meer hoeven zoeken naar specifieke documenten, en klanten die altijd direct geholpen kunnen worden. Large language models (LLMs) hebben het potentieel om de interactie tussen organisatie en klant of burger aanzienlijk te verbeteren. AI-gestuurde assistenten zijn in staat om 24/7 complexe vragen van gebruikers te beantwoorden, formulieren te helpen invullen en zelfs procedurele begeleiding te bieden bij verschillende diensten. Dit resulteert niet alleen in een verhoogde tevredenheid onder eindgebruikers, maar ontlast ook het personeel, zodat zij zich kunnen concentreren op meer complexe taken die menselijk inzicht vereisen. Het klinkt veelbelovend: snellere dienstverlening, minder bureaucratie en personeel dat zich kan focussen op het “echte werk”.