Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN-Amro stopt met HomeNet

Klanten wordt aangeraden over te stappen op telebankieren via internet. Internetverbindingen worden over het algemeen als minder veilig gezien. Toch zegt de bank al enige tijd een verschuiving naar internet te zien. Inmiddels zouden 580 duizend rekeninghouders van ABN-Amro via de website bankieren. De beslissing om de achterblijvers tot overstappen te dwingen is volgens de bank vooral ingegeven door de betere mogelijkheden voor interactie met de rekeninghouders die internet biedt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Over vervanging van oude e-bankingoplossingen door internetbanking wordt al geruime tijd gespeculeerd. Banken zouden relatief hoge kosten moeten maken voor het in de lucht houden van deze systemen. De Rabobank bevestigt dat de kosten van telebanking hoger zijn. Dit onder meer door de noodzaak om verschillende besturingssystemen te ondersteunen. Toch laat Rabo weten de modem-gebaseerde telebanking-oplossing voorlopig te blijven ondersteunen. Dit ondanks het feit dat er inmiddels drie maal zoveel ‘internetbankiers’ als ‘telebankiers’ zijn. Ook de Postbank blijft zijn klanten voorlopig beide mogelijkheden bieden. “We willen onze rekeninghouders niet dwingen”, verklaart een woordvoerder.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in